Jumaat, 29 Jun 2012

Aktivis Munafik

Palestin merintih,
Ramai yang kasih.
ISA terkepung,
Tiada yang singgung?

Jauh ke Palestin kamu bersolidariti,
Jatuh negeri sendiri,
  kamu bisu, buta tuli?

Bangsa ini kini hamis bernanah,
Bila Palestin ramai yang ghairah,
Apa tahanan ISA tidak punya maruah?
Jika peduli mengapa tiada endah?



***Dipukul dalam keadaan berbogel, dibelasah beramai-ramai, disebat menggunakan getah hos, seluruh badan dilumur dengan cili, dubur disumbat dengan cili kisar, dan direndam dalam bekas ais, inilah bentuk penderaan yang dialami oleh seorang tahanan ISA warga Iraq yang ditahan pada 2011. Beliau didera dan diseksa secara berterusan selama 60 hari pertama dalam tahanan ISA.

Sehingga hari ini, masih ada 45 orang tahanan ISA yang ditahan di Kem Tahanan Kamunting. Pada 12 Mei 2012, terdapat 6 orang tahanan ISA melancarkan mogok lapar menuntut pembebasan segera. Setelah bertemu dengan pihak SUHAKAM, mereka setuju untuk berhenti daripada mogok lapar dengan syarat Kementerian Dalam Negeri memberi jawapan terhadap tuntutan mereka. Namun setelah hampir sebulan, belum ada sebarang perkembangan positif yang diberikan oleh pihak KDN. Oleh itu pada 21 jun 2012, dua orang tahanan telah memulakan kembali mogok lapar.

10 ulasan:

yui berkata...

like like like...

but to call someone a munafiq is a lil bit over the top =p

Muiz Nasrallah berkata...

Munafik secara literalnya dalam bahasa Indonesia maksudnya hipokrit. he he hr

TYB berkata...

mohon share ya

Muiz Nasrallah berkata...

Mohon share banyak- banyak. :)

abdullah berkata...

jika bnduan itu mati..dia dikira membunuh diri..tidak cium bau syurga..apakah kalian membela org yg ingin mati kafir? adakah kalian bersekongkol dgn perbuatan mereka? kalian tidak takut kpd Allah dgn membela pbuatan kmungkaran? berdoa lah kalian..berfikir sebentar..dan semai prasaan bsyukur..semoga kalian diberi ptunjuk semula

fisabilillah berkata...

pada zaman nabi dan bdekatan dgn zaman nabi..tiada perbuatan seperti ini..walaupun mereka diseksa tetapi mereka tidak cuba utk membunuh diri..kerana mereka tau azab Allah dineraka itu sangat pedih..

Tanpa Nama berkata...

terbaik muiz

Dzul Athiratain berkata...

Jika banduan tu kamu kata bunuh diri,itu dia dan tuhan. Kamu yg mempertahankan kezaliman, kelak tak ditanya tuhan?

Muiz Nasrallah berkata...

@abdullah @fisabilillah : Korang berdua mcm sial. Ko boleh kritik diaorang masuk neraka, bunuh diri dll. Apa korang buat untuk bantu tahanan ISA dari bebas?

Korang hukum manusia masuk neraka, tapi korang tak sedar korang mempertahankan kezaliman yg merupakan tiket masuk neraka!

FIZGRAPHIC berkata...

like bro