Ahad, 5 Februari 2012

Maulidur Rasul 1433H adalah Solidariti Bersama Rakyat Syria

Maulidur Rasul patut disambut dgn solidariti bersama rakyat Syria yang disembelih oleh rejim Assad dengan sokongan Russia, China dan Iran! - Dr Maszlee Malik.






بعد الفيتو الروسي والصيني على مشروع جامعة الدول العربية ضد طغيان النظام السوري ، ماذا بقي من الأمل في النظام العالمي الذي ما زال يكرر فشله في أوضح القضايا عدالة وأشدها إنسانية .
اللهم انصر إخواننا في سوريا بنصر من عندك ، تحقن به دماءهم ، وتحفظ به أعراضهم ، وتعيد به إليهم حقوقهم ، وتنتقم به ممن ظلمهم !


Shaykh alSharif Hatim bin Arif alAwni :
Selepas Rusia dan China laknatullahialaihima menggunakan kuasa veto ke atas projek Liga Arab untuk menentang thogut kerajaan syria ,apakah yang tinggal dari harapan kepada organisasi antarabangsa itu yang sentiasa mengulangi kegagalan pada masalah yang paling terang lagi bersuluh dalam keadilan dan yang paling dahshat dalam kemanusiaan.

Ya Allah tolonglah saudara- saudara kami di syria dengan pertolongan dariMu, dan dengan pertolongan itu menjaga darah- darah mereka , menjaga kehormatan mereka , dan memulangkan hak- hak mereka, dan membalas siapa yang menzalimi mereka..




اللهم كل من دافع عن بشار ولو بنصف كلمة فاحشره معه يوم القيامة
قولوا : آآآمين


Shaykh Dr Muhammad alArifi :
Ya Allah, semoga sesiapa saja yang mempertahakan Bashar Assad walaupun dengan setengah perkataan maka bangkitkanlah dia bersamanya pada hari kiamat ...

Tambah Shaykh alArifi : "Setiap kedutaan Syria di negara lain yang tidak mengiklankan keluarnya dia dari kerajaan Syria ,maka dia adalah partner kepada kerajaan thoghut itu."

Maka setiap rakyat negara lain yang ada kedutaan Syria di dalamnya perlu berdemonstrasi dekat kedutaan Syria untuk menangkap duta dan membuang mereka.



استخدام الصين وروسيا حق النقض ضد القرار كما كانت تصنع أمريكا ضد اليهود= يؤكد أن نظام هذا المجلس ملعون كواضعه.. وأن الحقوق يجب أن تنتزع بالقوة. 
ونتمنى أن يكون هناك تعاون بين الدول الإسلامية والأردن وتركيا ويتولون دعم الجيش الحر ويمدونه بالسلاح والمؤن كما تصنع إيران مع المجرم وجيشه


Shaykh alMuhaddis Abdul Rahman alSudaysi :
Penggunaan veto oleh Rusia dan China menunjukkan PBB itu memang majlis yang dicela seperti pembuatnya juga(US dan Yahudi) . Kerajaan Syria perlu dijatuhkan dengan kekuatan. Kami mengharapkan kerjasama di antara negara-negara islam, Jordan dan Turki,menghulurkan bantuan tentera dan senjata.




نحن بصدد كتابة مناشدة وحشد توقيعات علمائية واسعة النطاق لدعم الشعب السوري ضد طغاته.
دعواتكم لأهلنا في سوريا والله مع الصابرين.


أشيد بخطوة تونس في طرد السفير السوري، وأتمنى أن تحذو الدول الأخرى -خصوصاً دول الثورة- حذوها في طرد السفير.

Shaykh Dr Salman bin Fahd alOuwdah :
Kami di dalam proses untuk menulis rayuan mengumpulkan tandatangan para ulama' dengan seluas- luasnya untuk membantu rakyat Syria dalam melawan thogutnya.

Aku menyokong tindakan Tunisia dalam membuang duta Syria , aku berharap negara lain juga mengambil tindakan yang sama, terutamanya negara pasca- revolusi.




تأخر هزيمة النظام النصيري مع توالي تساقط القتلى قد يدخل بعض النفوس باليأس، ولو تدبروا سنن الله لعلموا أن في ذلك من الحكم ما يصعب حصره، فهو ابتلاء لقلوب المؤمنين، ورفع لمنزلة من قتل شهيدا، وفتنة لمن في قلوبهم مرض، فتدبر هذه الآيات تجد برد اليقين: {ولو يشاء الله لانتصر منهم ولكن ليبلوا بعضكم ببعض والذين قتلوا في سبيل الله فلن يضل أعمالهم * سيهديهم ويصلح بالهم * ويدخلهم الجنة عرفها لهم}.
مع أن ثبات المستضعفين طول هذه المدة من أعظم الانتصارات.


Shaykh Nasir bin Sulayman alUmar :

Lambatnya kejatuhan kerajaan Syria anNusayri bersama berterusannya kematian mungkin menyebabkan sesetengah manusia putus asa, sekiranya mereka mentadabbur sunnah- sunnah Allah maka mereka mengetahui padanya hikmah yang payah untuk dihitung. Ia adalah ibtila' (ujian ) kepada hati- hati mukminin, peninggian tempat mereka yang mati syahid, fitnah kepada mereka yang mempunyai penyakit hati, tadabburlah ayat ini

ولو يشاء الله لانتصر منهم ولكن ليبلوا بعضكم ببعض والذين قتلوا في سبيل الله فلن يضل أعمالهم * سيهديهم ويصلح بالهم * ويدخلهم الجنة عرفها لهم

"Dan sekiranya Allah menghendaki, tentulah Dia membinasakan mereka (dengan tidak payah kamu memeranginya); tetapi Dia (perintahkan kamu berbuat demikian) kerana hendak menguji kesabaran kamu menentang golongan yang kufur ingkar (yang mencerobohi kamu). Dan orang-orang yang telah berjuang serta gugur syahid pada jalan Allah (mempertahankan agamanya), maka Allah tidak sekali kali akan mensia-siakan amal-amal mereka.

Allah akan memimpin mereka yang berjuang (ke jalan mendapat sebaik-baik balasan) dan menjadikan keadaan mereka baik dan berguna (di dunia dan di akhirat)

Serta memasukkan mereka ke dalam Syurga yang telah dijanjikan dan diterangkan sifat-sifatnya kepada mereka."

Surah muhammad: ayat 4-6

Keteguhan kaum yang ditindas sepanjang waktu ini adalah dari sebesar- besar kemenangan.

Khatimah

Malangnya di Malaysia, TV3 suku terlalu bodoh membiarkan Duta Syria menipu kepada rakyat Malaysia. Duta berkenaan menyatakan bahawa revolusi Syria yang berlaku sekarang didalangi orang luar yang mahu jatuhkan kerajaan adalah pembohongan yang nyata kepada rakyat Malaysia.



Kredit kepada Ustaz Kurta Ungu (Kuliah Hadis alShareef dan Pengajian Islam Universiti Islam Madinah)

4 ulasan:

shahjiehan berkata...

wah dah maju... ade fb komen tuh...

Hafizin Jamil berkata...

waduh..sungguh..tv tiga memang suku

Muiz Nasrallah berkata...

Mesti shah jihan dah lama tak ziarah blog ni

Muiz Nasrallah berkata...

Mesti shah jihan dah lama tak ziarah blog ni