Ahad, 19 Februari 2012

"Asyraf Muiz debat"




Beberapa hari yang lepas, aku semak trafik blog. Aku lihat ada pelayar dar Jordan menaip kata kunci "Asyraf Muiz debat" dan ia menghala ke blog aku. Kelakar pula rasanya sebab aku bukan seorang pendebat, di sekolah mahupun universiti. :P

Kali pertama aku mencuba- cuba berdebat secara rasmi dengan pendebat agung sekolah, Hazman Baharom. Kami berdebat tentang isu ekonomi dan keterkaitan dengan kemiskinan rakyat Malaysia. Pada masa tersebut, aku 16 tahun dan aku tahu itu tidak menjadi kali terakhir kami berdebat.



Kami terus berdebat secara tidak rasmi dalam pelbagai isu. Di mana saja muka bersua, di lorong- lorong kelas, di dewan makan sehingga di padang bola!

Sehinggalah hari ini, rakanku itu menjemput aku untuk berdebat semula di sekolah. Pertemuan semula selepas hampir 3 tahun meninggalkan sekolah. Ia akan menjadi satu lagenda dan sejarah. (Hehe :P) Mengenang kembali masa lalu, ia adalah sesuatu yang baik. Mengulang sekali lagi masa lalu yang indah itu lebih menggembirakan. :)

Tajuk debat ala presiden masih lagi belum tetap. Tetapi antara yang dicadangkan adalah berkaitan aktivisme mahasiswa dan kebebasan akademik. Mungkin sahabat- sahabat ada cadangan yang lebih baik untuk tajuk ?

p/s : Lepas beberapa jam tulis post ni, baru aku teringat Soi Lek dengan Guan Eng debat harini. Maaflah kalau nak tengok ulasan pasal depa, memang takdaklah pasal aku tak tengok. Haha





6 ulasan:

Hafizin Jamil berkata...

owh abang muiz pendebat...kah3

Tanpa Nama berkata...

There is definately a great deal to know about this
issue. I like all the points you made.
Have a look at my web page ; free royal caribbean cruise

Tanpa Nama berkata...

What a material of un-ambiguity and preserveness of valuable knowledge regarding unexpected
feelings.

my homepage: download torrents without software

Tanpa Nama berkata...

That is a good tip especially to those new to the blogosphere.

Brief but very accurate information… Thank you for sharing this one.
A must read post!

Here is my blog post nude party girls

Tanpa Nama berkata...

I'm amazed, I have to admit. Rarely do I encounter a blog that's equally educative and interesting, and without a doubt, you have hit the
nail on the head. The problem is something too few men and women are
speaking intelligently about. I am very happy that I found this during
my search for something concerning this.

Also visit my weblog: hotgirlsexcam

Tanpa Nama berkata...

I am really impressed with your writing skills
as well as with the layout on your blog. Is this a
paid theme or did you modify it yourself? Either way keep up the nice quality writing, it's rare to see a nice blog like this one nowadays.

my web page :: jnmassage.info