Selasa, 18 Januari 2011

Teori Konspirasi Adalah Sebahagian Dari Konspirasi Tertinggi

Aku tidak mahu menafikan wujudnya kesatuan yang dinamakan firqah al- khafiyyah yang mana berkumpulnya 9 pemimpin untuk berbincang mengenai perancangan Yahudi. Perkara tersebut memang ada. Adapun lambang3 freemason yang ada pada Rotary Club, Lion Club perkara itu pun memang tidak dinafikan.

Tapi kalau minyak masak habis kat rumah pun, angkara Freemason, itu haram jadah. Hahahaha

Sehingga segala simbol kononnya dikaitkan dengan teori konspirasi. Kenapa? Tengok gambar kat bawah.


Pengkaji teori konspirasi Malaysia, adakah anda berani claim kubah hijau tu menyerupai scottish rite 33 degree? Kubah hijau itu terletak di atas mimbar Nabi.

Wow! Segi tiga dengan bulat mata di tengah! Pengkaji teori konspirasi Malaysia, cepat claim ini adalah perancangan illuminati! Itupun kalau anda berani, sebab segi tiga ini berada dalam raudhah. Nabi bersabda : “Apa yang berada antara rumahku dan mimbarku adalah Raudhah sebuah taman dari taman-taman syurga.” (HR al-Bukhari)
FOBIA

Aku berpendapat kaum Muslimin yang menjinakkan diri mempercayai konspirasi teori sehingga fobia/paranoid dan menjaja kepada ummah adalah satu usaha pembodohan ke atas diri mereka dan kepada ummah.

Jika benar kita begitu prihatin dengan tanda-tanda kiamat, bukankah yang lebih wajar dilakukan ialah menuntut ilmu supaya tidak dapat beribadat (kerja, belajar, solat) dengan menuruti sunnah berbanding takut tidak tentu pasal dengan perancangan kafir?

Itu sebabnya orang Islam hilang jati diri kerana mereka terlalu takut dengan orang kafir sedangkan kita punya hubungan terus denganNya.

Berhati-hati aku setuju namun itu bukanlah agenda utama dan matlamat kita.

Benar, memang wujud konspirasi. Allah cerita dalam Quran, bukan Muiz Nasrallah yang kelentong.

"Dan orang-orang (Yahudi yang kafir) itupun merancangkan tipu daya (hendak membunuh Nabi Isa), dan Allah pula membalas tipu daya (mereka); dan (ingatlah), Allah sebijak-bijak yang membalas (dan menggagalkan segala jenis) tipu daya."- Quran (3:54)

Jika mereka benar- benar berkonspirasi, apa tindakan kita? Takut sahaja?

Seperti yang aku katakan, berhati-hati aku setuju, tapi apakah langkah kita dalam berhati-hati itu? Bukankah dengan meningkatkan ilmu supaya takut kita bukan pada mereka tapi pada Allah? Disini kita sudah bergerak dari bersangka-sangka sahaja kepada realiti.

Jika mereka berkonspirasi sekalipun, konspirasi mereka berkisar tentang pemusnahan akidah orang Islam supaya takut pada mereka (bukan pada Allah). Ini adalah agenda utama Iblis dan syaitan (musuh Allah dan manusia). Iblis ini menggunakan manusia, jin dan dajjal untuk mengelirukan manusia, tak tukar bin, binti, agama dalam ic pun takpe asalkan takut manusia dialihkan kepada selain Allah. Jadi kita sudah tahu apa agenda mereka sebenarnya. Masakan kita lupa musuh kita yang sebenar iaitu Iblis.

Sampaikan ada yang menolak Justin Bieber(baguslah), tapi bukan kerana lagu- lagu dia yang lucah(bagi aku lucah), tetapi sebab dia dikatakan Imam Muda Illuminati!

Freemason dan Illuminati ini lebih rendah martabatnya dari Iblis.

Para Freemason dan Illuminati paling tinggi pun usaha mereka ialah membunuh anda. Jika kita berilmu dan menyebarkan pula ilmu, ia sudah cukup menjadi bekalan diakhirat. Mulakan sekarang. Ini adalah langkah paling wajar dalam menentang Freemason dan Illuminati.

Justeru, walaupun Freemason dan Illuminati ini wujud, mereka sudah tahu mereka pasti dan pasti akan kalah (rujuk jaminan Allah diatas). Biasanya orang seperti mereka ini menggunakan taktik bumi hangus. Jika takdapat rosakkan, tapaikan. Jadi kita sudah tahu apa perancangan mereka.

Maka yang terlebih wajar ialah menggerakkan diri kita dari dibelenggu ialah keluar dari ideologi- ideologi ciptaan manusia yang tiada tunjangnya dalam Quran dan Sunnah, rapatkan diri dengan ilmu yang galurnya terus kepada Muhammad S.A.W, amalkan dan sebarkan kepada orang lain.

Ilmu adalah senjata paling kuat dalam merangka perancangan, Iman adalah senjata paling kuat dalam meraih pertolongan Allah dalam melaksanakan perancangan. Bila manusia keluar dari cintakan dunia, tiada satupun yang datang dari dunia (harta, pangkat, hedonisme, seksual, status) mampu menggugat jati diri mereka, justeru melemahkan terus usaha Iblis, Freemason dan Illuminati.

Jika benar takut akan Hari Pembalasan, segeralah bertaubat dan tuntut ilmu supaya hilang takut pada makhluk (manusia, illuminati, freemason, yahudi, dajjal, anjing, kematian) dan menuju takut kepada kemurkaan Allah.

Demi Allah, Islam dibina atas manhaj dan keyakinan, bukan atas ramalan dan sangkaan semata- mata.

Kalaulah benar, Illuminati itu terlalu berkuasa, nescaya Palestin hari ini tidak akan ada masalah. kalau mereka sudah berkuasa, mereka boleh bina Haikal Sulaiman sesuka hati.

Tetapi itu tidak berlaku. Adakah kita hidup dalam dunia khayalan? Ha ha ha

Kesan yang paling ketara sekali, pembodohan sedang berlaku bila teori konspirasi dijadikan syariah-compliance. Sana sini orang sibuk menyeru kembalilah kepada Islam, menggunakan hujah teori konspirasi. Macam mana perkara zhan, syubhat dan penuh syak wasangka dapat dijadikan hujah? Akhirnya, tamadun tersia- sia. Kita tak dapat membina tradisi ilmu.

Pembodohan yang maha nyata kepada mahasiswa.

MEREKA SUDAH BERJAYA ATAS KETAKUTAN KITA

Jadi, mereka yang mencipta teori konspirasi sudah tersenyum gembira sekarang. Aku berhipotesis bahawa ada kemungkinan teori konspirasi merupakan sebahagian dari konspirasi tertinggi. Teori konspirasi seperti sengaja dizahirkn, rumit tapi dibikin supaya menarik, akhirnya orang semua sibuk nak fahm benda ni dan tinggal yang lebih asas dan penting. 

Disisi lain, cara/method yang menjayakan teori konspirasi ialah membangkitkan perasaan ingin tahu, menarik minat untuk orang lain menggali lebih dalam dan dipakej dalam bentuk yang lebih menarik dari ilmu yang sepatutnya dikaji(Ilmu Fardhu Ain seperti bahasa Arab).

Jadi rasanya, antara cara untuk mengatasi lambakan teori konspirasi ini ialah untuk memaparkan ilmu yang sepatutnya dikaji dengan lebih menarik seperti ilmu disampaikan dalam bentuk yang lebih santai, menggunakan klip video pendek tapi berterusan, penggunaan muzik sebagai medium penyampaian. Pendek kata 'branding' dan promosi ilmu perlu lebih menarik.

Ini adalah untuk menyediakan mereka objektif ilmu dan bila mereka yang berminat sudah disaring, barulah ilmu yang betul itu disajikan kepada mereka.

Ini kerana, tidak semua orang mampu mencapai tahap intelektual tinggi tapi semua orang mampu menyampaikan kebenaran jika di beri tunjuk ajar yang betul.



UK,Filipina,Itali lepas ni aku dengar Ireland dengan Jerman - anak muda dah mula berdemo menentang pemotongan bajet pendidikan. Malaysia? Pelajar Malaysia sibuk baca teori konspirasi The Arrivals. Kahkahkahkah!

Pelik, kita nak lawan yahudi, tapi kita ambil sumber dari yahudi juga. bukankah Noreaga dan Archernarh yang buat The Arrivals adalah yahudi?

Allah tahu yang terbaik.

4 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Assalamualaikum...

Maaf ingin komen sedikit sahaja...

Konspirasi yang berlaku ini bukanlah seperti yg Tuan fikirkan iaitu untuk mereka menguasai dunia semata..

tujuan ia dilakukan adalah untuk menyediakan tempat untuk DAJJAL berkuasa..

Sebab itulah mereka tidak terus membina kekuasaan mereka, kerana mereka juga sedang menunggu Dajjal keluar menyesatkan manusia...

Mungkin Tuan tidak bersetuju dengan apa yang saya katakan...Tetapi sekurang-kurangnya janganlah Tuan langsung lupakan tentang akan turunnya Dajjal di akhir zaman ini yang akan menyesatkan lebih daripada separuh umat Islam di dunia...

Ambillah sedikit iktibar..jangan langsung dibuang dan mengeji usaha yang cuba dilakukan..

Wallahualam.

Tanpa Nama berkata...

memang benar teori konspirasi ni secara tak langsung alihkan hal ukhrawi umat islam kepada hal berkaitan konspirasi..

mean Yahudi buat umat islam kaji dan fikirkan hal yahudi saja sampai org islam abaikan tuntutan alquran dan hadis.

tapi kamu kene ingat konspirasi ni banyak maknanya, luas pengetahuannya.

dek kerana mengabaikan ajaran2 yg di sampaikan oleh puak2 illuminati & freemason secara tak langsung kita umat islam terperangkap dalam segala bentuk agenda mereka.

jika celik akal dan hati, kamu akan dapat lihat isu2 illuminati dan freemason sebenarnya dibincangkan secara terbuka di kaca tv majalah surat khabar malah forum2 agama.

tp kalau dicari direct setiap tajuk adalah berkaitan illuminati memang bodo jawabnya. tak kan ada direct sebab yg ada dlm tv, majalah, jurnal2, tesis antarabangsa, forum agama/ilmiah adalah 1 topik berkaitan ilmu ekonomi, politik,sosial, ketenteraan, penyelewengan akidah, keruntuhan akhlak, muzik, makanan, hiburan dll.

semua tu berkisar tentang illuminati/teori konspirasi.

contoh :

teori konspirasi kata yahudi nak bina haikal sulaiman untuk pertabalan raja yahudi iaitu dajjal bagi membentuk negara israel raya.

ahli politik antarabangsa kata israel mengukuhkan ketenteraan mereka dengan meluaskan zon penempatan yahudi di palestin dan terus menerus membedil daerah gaza.

try cantumkan puzzle yg isu politik tu bagitau.

kenapa israel membedil daerah gaza?
kenapa israel luaskan penempatan yahudi?
KENAPA BERLAKU PERGOLAKAN TAK HABIS2 DI PALESTIN ?

then cantumkan dgn teori konspirasi.

jawapannya sebab
Israel membedil gaza dan meluaskan penempatan mereka melalui kuasa ketenteraan untuk mewujudkan negara israel raya dengan membina haikal sulaiman sebagai tempat raja mereka iaitu dajjal.

kan dah lengkap jawapan kepada isu2 politik..

Tanpa Nama berkata...

dan dalam islam ada menyentuh isu konspirasi iaitu dalam surah al maidah ayat 51.

maksud ayat : jgn jadikan segelintir org2 kristian dan segelintir org2 yahudi ni sebagai pemimpin sebab nanti kita akan termasuk dalam golongan mereka yg zalim tu.

penjelasan :
segelintir org2 yahudi dan segelintir org2 kristian sebenarnya bukan penganut yahudi dan bukan penganut kristian.

dalam ayat ada jelaskan berlaku pakatan atr mereka yg segelintir ni. pakatan tu adalah konspirasi yg mana agama bagi puak segelintir ni anuti adalah ajaran dari penyembah iblis.

jom balik pulak ke dunia moden ni..
perhatikan isu apa yg sibuk di bincangkan ?

atranya adalah LGBT - lesbian, gay, bisexual, and transgender.

barat promosikan idea nih. sebab apa? sebab kononnya utk kebebasan hak asasi manusia.

lihat balik propa barat mengunakan isu ni sebagai istilah sekularisme.

yg ada kat tv, surat khabar, majalah, forum ilmiah/agama dok bincangkan isu nih la..

apa kaitan dengan teori konspirasi dgn isu sekularisme?

jawapannya :
sekularisme yg di popularkan bertentangan dengan agama islam dan nilai2 moral manusia sedunia.

mereka promote benda2 nih sebab untuk mewujudkan fahaman pluralisme.

try taip kat youtube cari apa yg ustaz2 kata tentang pluralisme ni.

org2 teori konspirasi pulak kata,fahaman pluralisme adalah berasal dari kabbalah sebab mempopularkan seks, homoseks sebagai 1 bentuk makanan spritual.

dan bukankah fahaman e2 sebenarnya famahan iblis dan syaitan ???

kenapa fahaman iblis di popularkan?

siapa yg mempopularkan fahaman nih?
(rujuk surah al maidah tadi)

atr jawapannya senang je..

memang ia fahaman kabbalah iaitu fahaman bersumberkan iblis yg dipopularkan oleh org2 segelintir yahudi dan kristian kerana mereka adalah pengikut ajaran iblis yg bertuhankan dajjal.

sebab apa bertuhankan dajjal?

sebab dajjal akan mengisytiharkan diri dia sebagai tuhan..
sebab tu wujud ayat..
dajjal cacat bermata 1 sedangkan allah tidak cacat..

sebab apa bermata 1?
sebab....
cari maksud sebenar2nya apakah dan siapakah dajjal.
ia ada dalam utube disampaikan oleh ustaz kazim elias.

pengetahuan teori konspirasi nih hanya sekadar ingatan dan pengajaran supaya manusia sentiasa berjaga2 dengan fitnah yg di bawakan pengikut dajjal kelak kita tak mengaku dajjal tu sebagi tuhan.

kan dah syirik..

sy sebagai muslim sayangkan kamu sebab kamu saudara seagama saya.

dah lepas tanggungjawab saya utk cuba memahamkan kamu erti kata kehidupan akhir zaman ni.

walau tak banyak, at least ada dari tiada.

moga2 sama2 kita diberikan hidayah utk terus berada di jalan yg lurus..insyaallah.

salam alaik.
Abdullah

Tanpa Nama berkata...

J'ai un site, et mon contenu est protégé par une licence Creative Commons, mais je veux au droit d'auteur en sorte endroits tels que World eBaums ne vole pas mon contenu. Comment puis-je obtenir mes droits d'auteur du site entier?.