Rabu, 19 Ogos 2009

DAP Hina Islam?

Saya baru habis ambil kertas Syariah Islamiah II. Baru tadi. Kesibukan untuk percubaan SBP, tak payah cakap laa. Memang kalut.

Baru- baru ni, dengar kata DAP hina Islam? Ye ke? Sya pun tak pasti, sebab di sekolah sekarang susahnya nak dapat akses internet. Bukannya surat khabar tak bagi tahu, tapi saya ragu dengan adilnya cara mereka menyampaikan berita.

Utusan dan Berita Harian adalah milik mutlak BN, sudah pasti tulisannya akan pro BN seratus peratus, dan mereka akan menggunakannya untuk membunuh pembangkang habis- habisan.

Tapi, itu dulu. Saya sekarang rasa gembira bila Utusan hentam pemimpin Pas macam Tok Guru Nik Aziz. Pagi hangpa hentam, tengahari atau petang dah ada jawapan kat internet. Semacam ianya dah jadi 'reverse weapon' kepada Umno BN.

Apa benda yang surat khabar tak kata kat Tok Guru? Pantang ada peluang.

Saya cuba cari 'old post' di laman sesawang blogawan lain. Ini yang saya jumpa.

saya terfikir, siapakah yang menyebabkan Islam dihina? Gambar ini sudah cukup membuktikan bahawa UMNO adalah punca DAP membenci Islam. Sebenarnya, DAP membenci Islam, ekoran penghinaan Islam yang dilakukan oleh UMNO. Justeru, jika mahu DAP memeluk Islam, UMNO perlu dikuburkan. kalau PAS berkawan dengan DAP, tidak mustahil, DAP boleh jadi Parti Muallaf. Ini terbukti di Perak, waimma setahun sehaja bersama dengan DAP di Perak, ramai pimpinan DAP yang sudah pandai baca Al-Quran.

DAP jahil tentang Islam, itu kita akui. Tetapi dalam Islam, kejahilan adalah sesuatu yang dimaafkan. Seseorang yang terlupa bahawa dirinya sedang berpuasa lalu ia makan, maka ianya dimaafkan kerana ia jahil tentang perkara yang membatalkan puasanya.

Seseorang yang bersembahnyang tetapi ianya jahil tentang perkara yang membatalkan solat, ianya dimaafkan setelah dia menyedari kesilapannya. Solat tidak perlu diulang semula.

Ianya berbeza dengan seseorang yang tahu bahawa dia sedar melakukan perkara yang membatalkan solat lalu ia biarkan. Maka solatnya tidak sah, malah wajib di'qadha'kan ke waktu lain.

Adapun seorang yang makan pada bulan puasa dengan sengaja, maka itu namanya menghina Islam.

Ubat kepada kejahilan adalah mencari ilmu. Jahil tidak boleh dibiarkan berterusan. Justeru, mereka memerlukan kawan untuk diberi kefahaman tentang Islam.

Bukannya dengan mencerca mereka. DAP tidak faham Islam, tidak hairanlah mereka mencerca Islam. Kita meminta mereka meminta maaf, mereka tanpa segan dan silu meminta maaf.

Keadaan ini berbeza dengan UMNO. Sewaktu hudud dikemukan oleh kerajaan kelantan, PAS disiasat dan banyak ungkapan dari pemimpin UMNO yang tidak malu menghina Islam.


Ulama-ulama UMNO ketika itu, tidak ada seorang pun yang menegur, malah mengambil sikap diam, seakan-akan redha dengan tindakan pembesar-pembesar UMNO yang menghina Islam.

Bukan sekadar itu sahaja, sehingga hari ini pun, masih tidak kedengaran lagi ucapan minta maaf dari pihak UMNO terhadap umat Islam disebalik penghinaan terhadap Islam yang dilakukan ketika itu.

Jika DAP tidak mengetahui Islam, lalu menghina Islam dikatakan sebagai bersalah, maka terlebihlah bersalah bagi UMNO yang mengetahui islam, lalu menghina Islam.

Jika DAP dikatakan kafir kerana menghina Islam dalam keadaan mereka tidak faham islam, maka terlebih kafirlah UMNO yang menghina Islam dalam keadaan mereka kenal Islam, malah mengaku beragama Islam.

Fikirlah sendiri.

2 ulasan:

Sarah berkata...

Help Muslims in needs by searching on Al-Islam !!
Al-Islam-Search is on a mission to help Muslims.When you search the Web on Al-Islam-Search, a portion of revenue generated will be donated to Muslims.The more you search, the more you can help us rescue Muslims and reach our ultimate goal of raising $1 million by the end of 2009.No cost to you. Just use Al-Islam-Search like you use Google,Yahoo or any other search engines.
Please visit us at http://Al-Islam-Search.com

Izz-Al-Din berkata...

Syukran. =)