Sabtu, 18 Julai 2009

Aku Dibius Cinta

Hati resah.

Jiwa kacau.

Perasaan bergelora.

Kenapa datang dalam saat- saat sebegini? Saat- saat roh dan jasad ini bergabung jadi satu untuk satu matlamat. Satu tujuan. Penting.

Ah, bukan syarat pahlawan dan pejuang namanya, kalau membuat ocehan mengenai perasaan dan perempuan.

Lupakan!

Sungguh indah dua bait sya'ir yang pernah saya baca dulu dalam biografi seorang ulama':
Jika kecintaan seseorang
yang jatuh hati kepada Laila dan Salma
mampu merampas hati dan aqalnya
maka apakah yang akan yang dilakukan
oleh seseorang yang amat mendalam rasa rindunya
kepada Dzat Yang Maha Mengetahui
lagi Maha Tinggi?


11 ulasan:

DEVOTEE berkata...

salam,

hai...dok menjiwang plak noh... :)

besa la, nk dkat exam ni mcm2 ujian mai. sabaq2 la...

sma2 kita kuatkan iman kita, insyaAllah... smga najah SPM. gd luck!!


p/s; klo dh nk kwen gtau la, jgn lpa jmput.. ^_^


.

jiwamelayu berkata...

@ abg nasir

masih dalam kawalan, alhamdulillah...

p/s: kahwin? orang berjuang lambat kahwin kot(gatal)

zeeyazain berkata...

ujian yg dtg sblm ujian...biasalah tu... yg penting,sabar & doa...

Insya ALLAH, kita akan dibantu...

rozailiaswan berkata...

pandai jugak basir hazman berjiwang ni..
erm..
kalau dah dibius cinta,
cuba pula sunti inhibitornya..
kalau minum vaccine blum tentu cecah penawarnya..

iEychiEy berkata...

salam...

virus nie best..bleh wak org lalai kejap..
or maybe panjanggggg...............
takper2..
mantapkn iman yerrr...

jiwang gak ko nie yer...

USTAZ ZAKI berkata...

salam ziarah~

Hanya manusia yang sukakan Allah akan menyukai manusia lain yang juga sukakan Allah. Cinta yang satu akan menyatukan manusia

mmg ujian sudah biasa menjadi adat org berjuang...


baguih la klu nte ni ska berjuang..tp pstikn istiqamah..pas spm abih ada cuti lgi 3 bulan lebih..bnyk ujian time 2...cuba kontat senior2 tau pn wat aktVti faedah..jgn terleka + hanyut dgn ujian .....

krim salam kt shaniza+atikah+athirah+munirah+semua bdk pmpn spm ikups k...rindu depa...(kak liyana 07, sama batch dgn abg nasir ampa 2)

ni sja pkai id ayah kak..k..GUD luk!!

Dai berkata...

asyraf muiz, jgn biar kjiwangan anda mendivert tujuan asal anda. manusia biasa memang akan ada perasaan sebegitu. cuma jgn biarkan itu menjadi pambantut kejayaan anda.

ok? dgrlaa ckp cgu anda ini.=)

Zawani Ibrahim berkata...

muiz, dengarlah kata bakal cikgu bio di atas ini. namun, janganlah anda gunakan perkataan 'mendivert' dalam karangan anda.

ﺷﻬﻤﻲ @ iBnU SuRaiNi berkata...

Jangan melawan cakap cikgu~
nanti ilmu x berkat~

=)

Rileks, jangan gopoh menerima/memberi cinta manusia~

memang dah jadi budaya kat Malaysia, masa-masa beginilah nak jadi hati kebun~

banyak lagi benda yang lebih berguna~
jangan bagi can setan menikam hati~

all the best, trial nih.

Tanpa Nama berkata...

x perlu mencari cinta sekarang..

carilah cinta bila kamu bersedia utk bertanggungjawab dengannya..

pd waktu itu, cinta itu akan membawa bersama samanya sakinah..

kalau mencari cinta sekarang, pasti tidak akan datang sakinah itu..

Yakinlah dengan hukum Allah..

semoga terus tsabat ats perjuangan ini & tidak akan terus lemah dgn ujian2 yg mendatang..

yg penting,jgn dicemari pjalanan dakwah itu oleh perkara2 sebegini..

teruskan berjuang!

Tanpa Nama berkata...

saya jga menghadapi pkara y sama spt saudara..saya bnci sgt sbb prasaan 2 dtg bkn pd msnya..ktk itu sy tgh stdy,sdg tggu pprksaan spm..tnsion y teramat sgt,x tao nk wt apa..hnya mmpu mngis hmpir stiap hari krn sy sdr y suma e2 hasutan syaitn dan akn mnjaohkn sy dr Allah tutma skrang di saat2 sy sgt mmrluknNya..d tmbh pla apbla insan tsbt dtg ke skolah sy(dya senior sy)..tmbh2 la tknn,iman dan prasaan tsgt diuji dtmbh pla ktk e2 bln Ramadhan..sdeynya hnya Allah y mgtahui..
Skrang nh bla prasaan2 cm 2 dtg dlm dri sy hnya igt 1 bnda ja..
"attoyyibat li attoyyibin.."
sy pkay blek..wt pa nk ssh2 cri cnta manusia,sdgkn Allah dah bjnji dlm ktbNya..so,tggjwb kta sbg seorng y mgaku beriman ,knala ykin dgn jnji2 Allah
Jodoh ptemuan dtgn Allah
jgn ssh2 dok pkay sai jodoh n cri psgn nh..
tgs kta skrang bnalah prbdi dan akhlak y unggul n tpji,kuatkn iman,truskn pjuangan d jlnNya..
InsyaAllah cnta an-nisa akn dptmukn kpdmu apbla tlh tba ms n wk2 y tlh dttpkn olehNya..
Ingatlah,keperibadiannya dttpkn oleh sjaoh mna ktggian pribdimu..
So,apbla kta hndk berubah,ikhlasknlh krn Allah krn pubahn bkn krnNya insyaAllah x kn kkl lama..