Isnin, 8 Jun 2009

Kerajaan Perpaduan

Semasa saya menulis, muktamar sudah berakhir.

Flashback Dulu

Dalam sebulan ini, media perdana(izinkan saya, media tali barut BN) sibuk memprovok golongan profesional sehinggakan datuk Paduka Husam Musa bisa menyaman Utusan atas sebuah artikel yang memfitnahnya. Ramai berkata media BN cuba memecah belahkan PAS antara golongan ulama' dan profesional.

Saya tak fikir begitu.

Kalau benar ada momentum menghancurkan ukhuwwah dan mahabbah dalam PAS, mengapa profesional diprovok habis- habisan sedangkan ulama' disanjung- sanjung dalam akhbar?


Paling saya tak tahan MyKmu merayakan kemenangan Ustaz Hadi dan Ustaz Nasharudin.

Isu Apa Sebenarnya?

Pertarungan sebenarnya melibatkan pro- muqabalah dan anti- muqabalah.

Nak kerjasama dengan UMNO? Tuan Guru Nik Aziz kata apa?

"Kerajaan perpaduan di antara PAS dan BN tidak mungkin berlaku walau pun ada dakwaan kononnya saya akan bersetuju sekiranya PAS ditawarkan jawatan penting termasuk Menteri Pelajaran atau Menteri Kewangan.

"Saya sudah tidak percaya kepada keikhlasan mereka yang pernah menipu PAS. Mereka pernah menendang PAS keluar daripada kerajaan Perikatan pada 1978.

"Oleh itu sekiranya berlaku lagi kerajaan perpaduan di antara PAS dan Umno, apa jaminan Umno tidak akan menendang kami keluar lagi,"


Saya sokong Tuan Guru!

Ustaz Ahmad Awang dan Pengkhianat

Pesuruhjaya PAS Perak, Ustaz Ahmad Awang enggan mendedahkan nama inidividu yang menghasut beliau supaya merelakan PAS membentuk kerajaan bersama-sama Umno di Perak.

"Hanya beberapa orang pemimpin lain dan saya sendiri yang tahu siapa beliau," kata beliau yang hanya tersenyum apabila didesak oleh wartawan yang mahu tahu adakah indinidu itu dari kalangan mereka yang terpilih sebagai pemimpin PAS baru-baru ini.


Blog Penarik Beca:

Saya juga akan berusaha mencari identiti sebenar jalang politik barua Umno itu dan mendedahkan namanya dalam blog ini



Pak Bakaq tak pernah baca blog saya, tetapi saya nak memandai- mandai nak tunggu siapa dia yang gatal sangat nak hancurkan matlamat penubuhan Negara Islam

1 ulasan:

Unknown berkata...

aku selalu bacalah!